ІКТ - супровід уроків

Уроки узагальнення допомагають учневі привести свої знання в певну логічну послідовність.  При підготовці таких уроків добираю завдання, які допомагають виділити загальні та суттєві поняття, закономірності між ними, явища і процеси, основні теорії та ідеї, встановлення причинно-наслідкових зв’язків. Систематичні уроки узагальнення забезпечують:
·         запам’ятовування навчального матеріалу (репродуктивне відтворення знань)
·          застосування раніше засвоєного та самостійний перенос вивченого у нестандартні ситуації (реалізація міжпредметних зв’язків)

·         творче використання, за допомогою якого забезпечується включення нового матеріалу в систему знань, умінь і навичок (проблемно-пошуковий рівень).
Урок узагальнення знань з теми Ендокринна регуляція. Біологія 9 клас

Головною педагогічною ідеєю мого досвіду є – Створення умов для роботи учнів на уроках біології через ІКТ супровід
К.Ушинський стверджував: «Педагог має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів і, навіть, якщо можливо нюх та смак, взяли участь в акті запам’ятовування... За такого дружного сприяння всіх органів в акті засвоєння ви переможете найлінивішу пам’ять». Навчальна праця цікава тільки тоді, коли вона різноманітна. На кожному уроці повинна бути своя родзинка.
Біологія -  наука, яка  передбачає знайомство з різноманітними живими організмами, особливостями будови і процесами життєдіяльності, виявлення місця в природі, взаємозв’язків з іншими живими організмами. Тому перед учителем стоїть завдання: розвивати творчу особистість, формувати життєві і соціальні компетенції , добираючи форми і  методи навчання .  Найефективніший вплив на людину здійснює та інформація, яка впливає на кілька органів чуття і запам’ятовується вона тим краще і міцніше, чим більше каналів було активізовано. Саме цим пояснюється роль мультимедійних засобів навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп’ютерів, якісних навчальних програм, розвинутих комп’ютерних систем навчання в діяльності сучасного закладу освіти.                                                                                                                   
Більшість учителів із задоволенням працювали б за своїми підручниками і зошитами, але не мають ні змоги , ні часу до їх написання, тому використовують той матеріал, який є, але ретельно його відбирають. Тепер важливо, щоб школярі не тільки мали міцні знання з біології, а й могли ними скористатись у нестандартних ситуаціях, які пропонуються на співбесідах та тестуванні. Таким чином, вчителю необхідно шукати нові підходи до викладання предмету, особливо при недостатній кількості годин та великому обсязі матеріалу.
Такими «новими підходами у викладанні біології» стали інформаційні комп’ютерні технології.
Програмою «Біологія тварин» передбачено вивчення об’єктів живої природи, процесів життєдіяльності, потребує використання натуральних об’єктів, технічних засобів навчання, таблиць, ілюстрацій підручників.
В цьому напрямку дуже допомагають: навчальні фільми, слайди, створені в програмі « MS Office Power Point» на місцевому матеріалі,  оскільки в засвоєнні нового навчального матеріалу беруть участь більшість органів чуття, працює одночасно кілька видів пам’яті, що сприяє не лише зацікавленості, але й кращому запам’ятовуванню.
Пропоную розробки тем з Біології тварин 8 клас.
Презентації до уроків, які відповідають чинній програмі, допомагають реалізувати такі педагогічні цілі :
·           Підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення біології шляхом створення умов для самостійної роботи
·           Можливість користування різними джерелами інформації.
·           Розвиток пізнавальної активності учнів
·           Створення мотивації на уроках
·           Підтримки фронтальних, групових і індивідуальних форм навчання
·           Створення  умов комп’ютерної підтримки уроку біології
·           Забезпечення диференційованого навчання
Вступ.
Тварини. Будова і життєдіяльність тварин.
Різноманітність тварин. Найпростіші.
Багатоклітинні.
Черви.
Членистоногі.
Молюски.
Хордові тварини. Безчерепні. Риби
Земноводні.
Плазуни.
Птахи.
Надряд  Кільогруді птахи
Організми і середовище існування.


Немає коментарів:

Дописати коментар