Уроки
узагальнення допомагають учневі привести свої знання в певну логічну
послідовність. При підготовці таких
уроків добираю завдання, які допомагають виділити загальні та суттєві поняття,
закономірності між ними, явища і процеси, основні теорії та ідеї, встановлення причинно-наслідкових
зв’язків. Систематичні уроки узагальнення забезпечують:
·
запам’ятовування
навчального матеріалу (репродуктивне відтворення знань)
·
застосування раніше засвоєного та самостійний
перенос вивченого у нестандартні ситуації (реалізація міжпредметних зв’язків)
·
творче
використання, за допомогою якого забезпечується включення нового матеріалу в
систему знань, умінь і навичок (проблемно-пошуковий рівень).
Урок узагальнення знань з теми Ендокринна регуляція. Біологія 9 клас
Головною педагогічною ідеєю мого досвіду є – Створення
умов для роботи учнів на уроках біології через ІКТ супровід
К.Ушинський стверджував: «Педагог має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око,
вухо, голос, чуття мускульних рухів і, навіть, якщо можливо нюх та смак, взяли
участь в акті запам’ятовування... За такого дружного сприяння всіх органів
в акті засвоєння ви переможете найлінивішу пам’ять». Навчальна праця цікава
тільки тоді, коли вона різноманітна. На кожному уроці повинна бути своя родзинка.
Біологія -
наука, яка передбачає знайомство
з різноманітними живими організмами, особливостями будови і процесами
життєдіяльності, виявлення місця в природі, взаємозв’язків з іншими живими
організмами. Тому перед учителем стоїть завдання: розвивати творчу особистість,
формувати життєві і соціальні компетенції , добираючи форми і методи навчання . Найефективніший вплив на людину здійснює та
інформація, яка впливає на кілька органів чуття і запам’ятовується вона тим
краще і міцніше, чим більше каналів було активізовано. Саме цим пояснюється
роль мультимедійних засобів навчання, що виникли з появою потужних
багатофункціональних комп’ютерів, якісних навчальних програм, розвинутих
комп’ютерних систем навчання в діяльності сучасного закладу освіти.
Більшість учителів із
задоволенням працювали б за своїми підручниками і зошитами, але не мають ні
змоги , ні часу до їх написання, тому використовують той матеріал, який є, але
ретельно його відбирають. Тепер важливо, щоб школярі не тільки мали міцні
знання з біології, а й могли ними скористатись у нестандартних ситуаціях, які
пропонуються на співбесідах та тестуванні. Таким
чином, вчителю необхідно шукати нові підходи до викладання предмету, особливо
при недостатній кількості годин та великому обсязі матеріалу.
Такими «новими підходами у викладанні
біології» стали інформаційні
комп’ютерні технології.
Програмою «Біологія тварин»
передбачено вивчення об’єктів живої природи, процесів життєдіяльності, потребує
використання натуральних об’єктів, технічних засобів навчання, таблиць,
ілюстрацій підручників.
В цьому напрямку дуже допомагають:
навчальні фільми, слайди, створені в програмі « MS Office Power Point» на місцевому матеріалі, оскільки в засвоєнні нового навчального
матеріалу беруть участь більшість органів чуття, працює одночасно кілька видів
пам’яті, що сприяє не лише зацікавленості, але й кращому запам’ятовуванню.
Пропоную розробки тем з Біології тварин 8 клас.
Презентації до уроків, які
відповідають чинній програмі, допомагають реалізувати такі педагогічні цілі :
·
Підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення
біології шляхом створення умов для самостійної роботи
·
Можливість користування різними джерелами інформації.
·
Розвиток пізнавальної активності учнів
·
Створення мотивації на уроках
·
Підтримки фронтальних, групових і індивідуальних форм
навчання
·
Створення умов
комп’ютерної підтримки уроку біології
·
Забезпечення диференційованого навчання
Вступ.
Різноманітність
тварин. Найпростіші.
10. Інфузорії.
Багатоклітинні.
Черви.
17. Тип круглі черви
Членистоногі.
26. Соціальні комахи
Молюски.
Хордові
тварини. Безчерепні. Риби
32. Підтип Хребетні. Клас Хрящові риби: спосіб життя, будова тіла, скелет і системи внутрішніх органів.
Земноводні.
Плазуни.
Птахи.
Надряд Кільогруді птахи
49. Ссавці.
Організми і
середовище існування.
Немає коментарів:
Дописати коментар